Trendy vyhledávanosti aneb Když data pomáhají najít inspiraci

Hledat stále nová témata pro blog nebo sociální sítě dá někdy zabrat. Chcete být originální, zábavní a přivést na web co nejvíce nových čtenářů. A pak je musíte zaujmout tak, aby dočetli až do konce. Často cítíte, že byste se potřebovali poradit, jenže nemáte s kým. Věděli jste, že na to existují skvělé online nástroje? Pojďte se podívat, kam chodíme pro radu my.

Google Trends

Jednoduchý a intuitivní nástroj, který vám pomůže udělat si jasno z několika úhlů pohledu. Data získáte pro konkrétní období a dané území. Takhle třeba využijete Google Trends ve vašich článcích nebo příspěvcích:

  • Najde pro vás nejoblíbenější oblasti

Hodilo by se vám vědět, která psí plemena jsou na internetu nejhledanější? Zadejte si vyhledávací dotaz „plemena psů“ a hned vám vyjedou konkrétní rasy, které lidé v poslední době nejčastěji vyhledávali.

  • Srovná vám několik různých témat

Prodáváte venkovní hračky pro děti, ale nevíte, jestli psát spíš o trampolíně, nebo o skákacím hradu? Google Trends vám je přehledně porovná. A přidá konkrétní dotazy, které lidi nejčastěji zadávají do vyhledávače.

  • Ukáže vám nové souvislosti

Představte si, že píšete blog, ve kterém radíte kutilům, jak mohou sami něco vyrobit. Je sezóna zahradních prací a vy chcete zjistit, co lidé nejčastěji kupují a staví. Napište do Google Trends téma „zahrada“ a objeví se desítky podobných témat a vyhledávacích dotazů, které v poslední době zažívají boom.

Statistiky Seznamu

Máte cílovou skupinu, která surfuje víc na Seznamu než na Googlu? Poraďte se s jeho daty z nástroje Reporter nebo statistik hledanosti. Nejsou sice tak sofistikované jako Google Trends, ale také pomohou.

Analýza klíčových slov

Pro hledání nových témat a přístupů funguje i menší analýza klíčových slov. Ukáže vám hledanost jednotlivých výrazů. Pro Google si to ověříte v nástroji v Google Ads. Pro Seznam zase v plánovači klíčových slov v Skliku.

Vlastní statistiky

Poučte se z vlastních chyb a úspěchů. Srovnejte si své nejčtenější články nebo příspěvky na sociálních sítích a najděte, co mají společného. Zjistěte, proč zrovna tyto texty měly větší sledovanost než ostatní. Nezapomeňte ani na ty, co upadly v zapomnění. I ty vám dají spoustu cenných informací. Jak snadno analyzovat vlastní příspěvky, zjistíte v našem článku.

TIP:

Ještě bychom rádi připomněli důležitost vlastních zkušeností. My se často radíme s klienty, na co se jich zákazníci ptají. Sledujeme diskuze a odborné příspěvky na daná témata. K dobrému článku totiž potřebujeme co nejvíce informací a zkušeností. Každý článek musí přinést čtenáři něco nového. I když je to třeba jen nový úhel pohledu. Ale o tom třeba zase někdy příště.

Chcete s hledáním témat článků na blog nebo příspěvků na Facebook pomoci? Jsme tu pro vás. Ozvěte se.