4+1 důvodů, proč nutně potřebujete copywritera. I když o tom možná zatím nevíte

Mám si najmout copywritera? K čemu? Psát přece umí každý. A tenhle letáček nebo těchhle pár řádek na web přece zvládnu levou zadní. Nu ano, máte trochu pravdu. Přece jen nepíšeme pětisetstránkové traktáty. Známe ale všechny fígle, jak na váš produkt nebo službu nalákat co nejvíc zákazníků. Jestli souhlasíte alespoň s jedním z následujících bodů, potřebujete copywritera jako sůl.

1. Nacpali jsme dost peněz do marketingu, ale nevidíme výsledky

Tisknete letáčky, běží vám PPC reklama, rozesíláte newslettery. Přemýšlíte nad spotem do rádia a billboardy. Chcete do toho pořádně šlápnout, ale klienti moc nepřibývají. Zamyslete se. Jak vytváříte reklamní texty? Co říkají vaše webové stránky? Mluvíte se zákazníkem tak, že vám rozumí? Uděláte na něj přes sdělení dojem? Možná děláte stále dokola chybu, kvůli které odchází ke konkurenci. Copywriter se na vaše texty podívá objektivním okem, upraví je a pomůže naplánovat třeba i celou komunikační strategii.

2. Marketing mě baví. Proto si ho děláme sami

Je skvělé, že jste se v tom našli. Druhá stránka je, jak velké máte v tomhle oboru zkušenosti a znalosti. A hlavně, kolik máte na vlastní propagaci času. Protože každá práce, která se dělá napůl, je i napůl dobrá. Vy znáte perfektně svůj produkt a víte, jak ho prodat. My zase ovládáme triky, jak ho vašim zákazníkům naservírovat s co nejlákavější chutí. Víme, jak do textu zapasovat klíčová slova, aby vás snáze našli. Víme, jak text přirozeně prošpikovat argumenty, které je přesvědčí o nákupu. Umíme jim zahrát na city, že vás teď ani jindy neodmítnou.

3. Rozjíždíme nový projekt a chceme to udělat dobře

Skvělé rozhodnutí. Určitě potřebujete webové stránky, možná PR článek, možná úderný slogan. Třeba si děláte průzkum trhu a seznamujete se s cílovkou, kterou plánujete oslovit. Je toho hodně. Nezapomeňte ani na texty, protože ty jsou vaší vizitkou, která o vás a vašem projektu vypovídá. Nehledě na to, že přilákají zákazníka, udrží jeho pozornost a provedou ho procesem až do zdárného konce.

4. Na textech až tak moc nezáleží, důležitý je produkt

Máte dokonalý produkt, o který se zákazníci poperou? Hurá! Není nic horšího, než prodávat zboží, které stojí za starou belu. Nejdřív o něm ale musíte dát budoucím klientům vědět a přesvědčit je, aby si ho nepořídili u konkurence. Nepřehledné webovky, složité formulace, gramatické chyby nebo e-shop, který na internetu nikdo nenajde, vám budou házet klacky pod nohy.

+1. Pracuji ve složitém technickém oboru. Nevěřím, že by tomu někdo jiný rozuměl

Tohle naprosto chápeme. Je rozdíl v tom, jestli prodáváte spodní prádlo, velké stroje na obrábění kovů nebo IT řešení pro firmy. Copywriter je tu od toho, aby se s vaším produktem nebo službou vždycky dobře seznámil. Proto se vás ptáme zleva zprava, hledáme si informace a postupně pronikáme do vašeho oboru. Samozřejmě, že si můžete psát perfektní blog sami. My vám s ním ale moc rádi pomůžeme. Jak taková spolupráce vypadá? Vy článek naplníte informacemi, my ho učešeme, dodáme mu šťávu a opravíme případné hrubky. Někdy ho zkrátíme, jindy zlidštíme nebo tak trochu navoníme. I hodně odborný text přece může bavit. Protože vaši zákazníci jsou také jenom lidé 😉