Copywriteři, kteří mají děti, získávají před kolegy velkou výhodu. Denně absolvují trénink přesvědčovacích a argumentačních metod, který uplatní i ve svém povolání. Nevěříte, že má výchova dětí a copywriting mnoho společného? Možná teď změníte názor.
1. Říkáte jim, co mají dělat
Umyj si ruce. Napiš si úkoly. Neperte se.
Jako rodiče dáváte dětem každý den desítky pokynů, co mají udělat nebo nedělat. Aby byly v bezpečí, zdraví a splnily své povinnosti. Většinou jsou krátké, úderné a srozumitelné, aby děti přesně pochopily, co se po nich chce.
Úplně stejně má vypadat i správné CTA (call to action) neboli výzva k akci v marketingových a reklamních textech.
Zjistěte o produktu více. Ozvěte se nám. Nakupujte hned.
Zkuste se příště, až budete vymýšlet trefné CTA, zamyslet, jestli by ho dobře pochopily i vaše děti.
2. Vysvětlujete
Malé děti potřebují spoustu podpory a vysvětlování, aby se naučily všechny dovednosti, které od nich velký svět očekává. Mluvit, chodit na nočník, samy se obléct, najíst… A na vás zůstává jim ukázat cestu a všechny ty složité a neznámé věci jim srozumitelně vysvětlit.
I čtenáři vašich textů chtějí vysvětlit, jak produkt, který promujete, funguje. Jak jim pomůže v životě. Jak ho mají používat. Na co si dát pozor. Copywriteři ukazují, co a jak. Samozřejmě jednoduchým a pochopitelným způsobem.
3. Přesvědčujete je
Někdy to dá pořádnou práci donutit dítě sníst trochu zeleniny, vyčistit si zuby nebo ho jen vytáhnout ven na procházku. Tady přicházejí na řadu přesvědčovací metody. Někdy to chce hodně práce a přemýšlení, než se dítě rozhodne udělat to, co chcete.
A úplně stejné je to i s vašimi zákazníky. Pošlete jim newsletter o novém produktu. Pak je oslovujete PPC reklamou. Abyste je nakonec ohromili lákavou landing page. V textu je zásobujete jedním důvodem ke koupi za druhým, aby si nakonec sami uvědomili, že si ho koupit chtějí.
+ Metody, co nefungují
Někdy to po dobrém nejde. Dítě si dělá, co chce. Neposlouchá. Vy ztrácíte nervy, protože už nevíte, jak dál. A možná sáhnete po trochu drsnějších metodách. Vyhrožujete nebo mu dokonce dáte na zadek. Nakonec to ale většinou stejně skončí tím, že se dítě zasekne, rozbrečí se a už s ním nejde hnout.
Klientovi asi na zadek plácat nebudete. I tak ale existují celkem často používané přesvědčovací metody, které se mohou obrátit proti vám. Vyvolávání strachu, záporné emoce nebo dokonce skryté vyhrožování nejsou vhodná dlouhodobá strategie. Vaši značku přece nechcete spojovat s negativními pocity.
Zajímá vás, jaké další triky máme v rukávu? Projděte si naše články.