Když copywriter píše, myslí u toho na milion věcí. Musí přimět uživatele, aby jeho text četl. Ideálně až do konce. Pak ho musí chytit za srdce a ukázat mu, že když nakoupí, neprohloupí. U online textů hlídá optimalizaci pro vyhledávání. Musí skloubit efektnost s efektivitou. Jak si to ale všechno osvojit a nezbláznit se? Naše rada zní: Pište a u toho si i něco přečtěte. Knížek pro copywritery existuje spousta. Předvýběr jsme proto udělali za vás a tady jsou ty nejzajímavější.
Webcopywriting pro samouky – Pavel Šenkapoun
Asi neexistuje copywriter, který by neznal Pavla Šenkapouna. Pavel píše a školí pod značkou Nejlepší copywriter a jeho kniha je určená všem, kteří si chtějí texty na web psát sami. Díky tomu je srozumitelná i pro začátečníky a laiky.
Pište jako copywriter – Otto Bohuš
Otto vám zaplní hlavu řadou tipů, jak psát texty, které opravdu zaujmou a prodají. Drží se vlastní filozofie a naučí vás, jak přemýšlet jako obchodník. Jeho marketingová strategie je jednoduchá a účinná – dá vám něco zdarma. Proto si jeho trilogii stáhnete volně jako e-book a v knize se pak dozvíte proč.
Copywriting – Jebavá, Sálová, Šupolíková, Veselá, Viktora
Na téhle knížce se podílelo hned pět autorů. Díky tomu se v ní potkavá směsice informací, tipů, rad a hlavně příkladů pro všechny možné reklamní texty. Zjistíte, jak psát skvělé texty na web, do PPC reklam nebo na letáčky a plakáty. Chcete zdroj, ze kterého se na jednom místě dozvíte všechna úskalí copywritingu? Tuhle knížku mějte po ruce.
Kreativní copywriting – Anna Sálová
Copywriterka Anna Sálová vám poradí metody, jak pracovat s klientem a vytěžit z něj maximum informací. Naučí vás dívat se na svůj úkol kreativněji a nacházet řešení tam, kde byste ho možná ani nehledali. Zasekli jste se a všechno, co jste napsali, vám připadá k ničemu? Kreativní copywriting vás v tom nenechá.
Obsahový marketing – Řezníček, Procházka
Každý copywriter by měl znát pravidla a pozadí obsahového marketingu. Tahle kniha vám přehledně a jasně s pomocí hromady příkladů nabídne tipy na psaní originálních prodejních textů. Představí vám programy, se kterými je dobré pracovat, vysvětlí principy propagace na sociálních sítích, linkbuilding nebo spolupráci s influencery. A také vám ukáže, že výsledky obsahové reklamy jdou změřit.
365 copytriků – Michaela Mužíková (dnes Weikertová)
Další e-book, za který neutratíte ani korunu a navíc ho přelouskáte za pár minut. Jedna rada na každý den v roce vám postačí, abyste o své práci začali uvažovat jinak. Najdete v ní spoustu AHA momentů i zábavných a přitom pravdivých pouček.
O reklamě – David Ogilvy
Angličan David Ogilvy je král a otec reklamy. Možná si řeknete, že tahle desítky let stará klasika vám už nemůže v dnešním online prostředí nic dát. Omyl. Základní principy platí dneska možná ještě víc než dřív.
O psaní – Stephen King
Mistr děsivých příběhů se rozhodl napsat knihu pro všechny, kteří se chtějí živit psaním. Primárně je určená spisovatelům, ale najdete se v ní i vy. Je zábavná a svěží, čte se jedním dechem a zanechá ve vás silný dojem. Znáte přece Kinga.
Kraď jako umělec + Ukaž, co děláš! + Jeď dál – Austin Kleon
Máte pocit, že tvoříte něco, co už dávno někdo před vámi napsal? Pak si přečtěte trilogii od Austina Kleona. Tenhle americký spisovatel a výtvarník v jedné osobě vám vysvětlí, že to vlastně vůbec nevadí. I opakování může být kreativní – jen vědět, jak na to. V dalších dílech se dozvíte, jak z vaší práce vytěžit co nejvíc a jak si uchovat kreativitu i po letech psaní.